Brisanje proizvoda iz korpe

Da li ste sigurni da želite da uklonite ovaj proizvod iz korpe?


Otkaži porudžbinu

Da li ste sigurni da želite da otkažete porudžbinu?


Blog

Kako Nike uvek ima tako dobar dizajn?

dizajn, inspiracija, trend
01. 03. 2022.

Nike postoji već preko pedeset godina i jedna od njihovih glavnih okupacija je bio i ostao dizajn štampe. 2015. godine su objavili interesantan tekst o tome kako se njihov dizajn kretao kroz vreme. Pokušaćemo da izdvojimo najbolje iz njihovog teksta The History of Nike Prints and Patterns da bismo i vama približili ideju o tome koliko pažnje, truda i vremena Nike posvećuje svojim šarama. Iste te šare su bile i ostale svakodnevnica svih ljudi koji nose Nike.
 

Nijanse utiču na emocije


Kao što je hromologija - psihologija boja - odavno potvrdila, nijanse utiču na emocije. Odeća može psihološki da podstakne svog nosioca da ono što radi - radi bolje. To je emotivno-estetska jednačina. 

Prvobitna dizajn rešenja na majicama iz 1983. godine su bila legendarna, ali i konzervativna, što je podstaklo dublje razgovore o potrebi da Nike šare oliče duh i pokret sporta. Kroz dve godine dobili smo dva rešenja: crveno-roze-belu šaru inspirisanu potplatom patika i drugi dizajn koji je imao zlatne šipke na crnoj pozadini. Oba dizajna su pripadala odeći za trčanje. 

Ovi pionirski dizajni, ali i oni koji su usledili, ujedinili su etos brenda sa spoljnim uticajima: kulturnim trendovima, istorijskim referencama, globalnim sportskim događajima i još mnogo toga. Ovo je dalo svakoj Nike šari patentnu energiju koja se proteže dalje od jednostavne dekoracije. 
 

Kako su Nike dizajneri dobili inspiraciju


Levo je Air Jordan komplet iz 1993. godine, a desno ACG Headset Jersey majica iz 1995. i ACG helanke iz 1990. 

Devedesetih godina prošlog veka, odeljenje dizajna je radilo na zadovoljavanju sve veće potražnje za grafikom i štampom, dodeljujući dizajnerima zadatke van njihovih zona udobnosti. 

Na primer, dizajner koji je bio strastveni planinar imao je zadatak da razvije košarkaški tekstil. Njegovo kreativno razmišljanje je potpomognuto njegovim inspirativnim putovanjima. Sa druge strane, da bi rešio zadatak koji ispituje strukturu u okviru dizajna, drugi dizajner je otputovao u Barselonu da prouči gradske umetničke trotoare koji odvode vodu. 

Ove metode poslužile su kao neka vrsta magičnog sosa koji je stvorio nove popularne šare, a često proizvedene na neočekivane načine. 

Čak su i digitalni otisci tog doba napravljeni uz pomoć mašine za kopiranje i bili oblikovani ručno. Dizajneri bi primenili hemikalije na poleđinu kopirane slike i preneli je na drugi komad papira da bi dobili šljunkovitu, modernu teksturu. Ili bi uticali na proces kopiranja kroz ekspoziciju i igru senki. 

Pojava fotokopir mašine uvela je bezbroj dodatnih mogućnosti. Shodno tome, Nike-ove šare iz ranih devedesetih, kojih je bilo i do 100 u sezoni, poseduju organski, ručno crtani kvalitet. 

Nike dizajneri su stvorili milje kreativnosti unutar kompanije

Odeljenje dizajna je poput magneta privuklo celu kompaniju u milje svoje prepoznatljive kreativnosti. Svaka kategorija je postala prilagođena: u trčanju je prikazana brzina; golf je dobio sportske, a ne zagušljive teksture; ACG (All Conditions Gear) je nastupio u kamenim formacijama, biljkama i sl., dok je odbojka imala netradicionalan pristup klasičnim šarama. Aerobik je pokazao smele motive, a Nike-ov brend Jordan je govorio o smeloj ličnosti. Prema predanju kompanije, Michael Jordan lično je redovno podsticao dizajnere ka smelijim šarama.

Dalje, dizajneri su izazvali sebe zadatkom da omoguće sportisima da ostave lični trag putem šara. Ovo je bilo usklađeno sa individualizmom koji je karakterisao devedesete. Odvažne mešavine šara koje su definisale Nike odeću su prožimale sve, od grunge i rap scene do modernog životnog stila i rave prostora. 

Nike je dizajnom odgovorio na trend milenijalaca


Prateći trend milenijalaca koji je zagovarao šare preko boja, Nike šare su 2010. godine ponovo potvrdile svoj autoritet. Preporod je počeo uvođenjem crnih helanki sa odštampanim kostima skeleta. Ženski dizajn je odmah rasprodat i nakon njega se pojavila kolekcija sa fotografije - Tights of the Moment. Ova kolekcija je, široko gledano, transformisala helanke iz odeće za vežbanje u svakodnevnu komponentu aktivnih žena koje su svesne stila. 

Nike-ovo odeljenje za štampu predstavlja primer praktikovane izrade, uparivanje slikanja, crtanja i sitoštampe sa naprednim računarskim mogućnostima. S vremena na vreme - na radost doživotnih Nike fanova - dizajneri zarone u bogatu arhivu kompanije kako bi se vratili na kultne dizajne, poznatiji kao retro trendovi.

Ponudu Nike brenda u N Selection prodavnici pogledajte ovde. Pročitaj i Zašto je bolje da kupuješ online.